Thursday, June 19, 2008

Dalam kenangan...




Salam...minggu syahdu blom berakhir...huhu x lama lg dah nk p da..sedih n gembira bercampur baur...Tuhan ja yg taw...Mlm ni aku jd blurrr jap...so maleh la nk tgk borang2 u yg blambak tuh..dh nek tensyen da nih...ibu n abah pun join sekaki...hehe...so aku gtaw la kat ibu..jom la smbung projek kita tuh...bolei ilang tensyen skit...projek nih ibu nyer idea...dia suh kumpul gambo lama2 sampai la skang...kira wt cam album keluarga tp ngan versi yg lebih canggih la...hehe...so keja ku hanya la scan n ikut per yg ibu suh...tetiba smbil belek album jumpa gambo arwah tokwan time burfday aku n ammar...gambo nih gambo last arwah...sebulan selepas gambo ni diambil tokwan pergi meninggalkan kami wat selama lamanya...aku ingat lg hari tuh camna...pg tuh aku ngah siap nk p skola..da siap pun..aku pun turun la...ibu n abah panggl..ibu kt..x yah la p skola rini...tokwan da x sedaq...time tuh aku tekejut sgt2...coz smalam tokwan ok ja..x dak tnda2 pun...aku pun x p la skola...ibu suh bj yasin dkt tokwan...pastuh pakngah sampai...ms tuh dalam pkul 7lbh...mkin lama mkin ramai yg mai..bbrapa jam pastuh pakngah,pakjang,mksu,makjang n sapa g ntah masuk bilik tokwan...aku nak kuaq tp tesekat...btoi2 sbelah kepala arwah tokwan...pastuh pakngah bc ayat2 suci Al quran ngan doa dalam air dan sapu dekat muka tokwan...dengan berapa saat ja aku dengaq bunyi nafas tokwan yg agak dalam dn panjang...Innalillah wa inna lillahi rojiun...Pastuh tuh arwah tokwan ditutup dengn selimut...Time tuh ayaq mata mcm air terjun..x dpt dtahan lg...Rasa kehilangan yg teramat sangat...Doa dan fatihah tidak penah aku lupa untuk kirimkan kpd arwah tokwan...Semoga beliau dicucuri rahmat Allah...

2 comments:

ARIFF BUDIMAN said...

Pak Jang
Dok terbayang lagi macam mana saat perpisahan manusia menuju ke alam barzah. Teruskan berkarya

Izat Tarmizi said...

Al Fatihah