Monday, March 16, 2009

suatu hari dulu....

cerita ni aku lupa2 ingat....ada la skali tuh.... pakjang n arwah makjang ajak aku p mandi kat tanjung asam....time tuh kecik lg...x ingat umo brapa tp rasa cam tadika coz adik aku x dak sekali...maybe depa dok umah mak jariah kot.....smua dlm keta muka xcited nk mampos....mandi2....pastuh basah2 p mkn...waaahhh....best3.....

pastu time dok layan nasik best2....tetiba pakjang jerit...panggil kami smua....dia dok tunjuk smthing...apa lg...dengan kaki yg comel....kami lari la p kat pakjang...pastuh pakjang tunjuk satu menatang...pakjang kata 'kalo hampa nk taw, ni la belangkas'......apa kejadahnya tuh.....masing2 muka mushkil...x penah tgk la katakan.....sapa pun x berani pegang.....makin jauh ada la.....

pastuh pakjang kata...menatang ni x gigit org..selalu dia ada 2....tp yg kami tgk tuh maybe da mati kot coz ada sekoq ja....kami punya la pelik.....yg aku lak dok pk....binatang ka ni...pelik ja....mcm tulang dinosour (pekataan fosil x dak lg dlm kamus otak aku time tuh)....

lepaih tuh...aku da x berani nk turun laut....geli geleman.....aku dok bayang belangkas tuh tepi badan dia ada pisau lipat....pastuh kalo org tepijak,dia nanti bukak pisau dia.....gila tol.....aku gtaw nirah...dia pun takut nk trun laut sekali...haha....

pastuh bila balik....aku still dok pk pasal belangkas tuh....dengan muka teruja...aku cerita dekat arwah tokwan....tokwan.....td pakjang tunjuk belangkas....sempoi wooo(sambil ngan tgn2).....pastuh tokwan tanya belangkas tuh camna...aku kata la....x kan tokwan x taw....ala belangkas tuh....yg badan dia buat dari tin...dia kaler itam...bawah bdn dia ada simpan pisau lipat......tokwan buat muka pelik pastuh 'renggah' gelak.....

5 comments:

ARIFF BUDIMAN said...

Ai Kinah biaq betoi. P tulis arwah pkjang dan mkjang pasai apa. Ini sudah lebey

Izat Tarmizi said...

ini suda lebey..bila pak njang jadi arwah =.=

scr said...

waaahhhhhhhh......terlebey suda...haha...sori2..ampun maaf di pinta....

pulasan007 said...

haha...xleh kata pa dah

ARIFF BUDIMAN said...

Ha baghu la betoi. Seghiau. Tak jadi belanja.