Monday, March 16, 2009

aksi terlampau...

ari tuh...budak2 audiospeech dikumpul beramai2 kat klinik audio...tujuan nk tolong senior audio buat assignment....so kami ni kira mcm subject test arrr...punya la lambat nk buat test untuk sorang2....tp memandangkan kesian kat senior2 ni...kami tunggu la jugak...'berejam' juga nk tunggu....sorang2 keluar dr test room dengan muka pelbagai reaksi...ada yg bermuka jernih...ada jugak muka yg dibentuk seakan muka org nk pecah rumah.....yg lwk nyer..majoritynya normal...tp satu bilik ni...kalo sapa keluar dari test room ni....kompem ada masalah hearing problem....

dan aku seperti biasa...tergolong dlm manusia yg selalu bernasib malang(x jugak)...hehe...kena masuk test room tuh....kwn aku kata...abeh la ang...pasni dpt arr surat apppoinment kat klinik audio ....dengan lafaz bismillah aku pun masuk....so senior tuh pun buat la test....best jugak....haha....pastuh time dia nk gtaw result...dia tanya....'adik ada masalah ka nak dengar'......aku ckp arr......napa? da something ka....alamak....pastuh dia ckp....maybe adik ada sikit hearing prob...tp mild ja....x terok pun....aku pun kata 'ang da lama hidup ka...pandai2 kata aku ada masalah...'(dalam hati ja)(muka x puas hati)......

kwn aku yg curi dengaq, gelak mcm nk mampos...bengang siot......pastuh aku p la dekat kwn aku...yg senasib denganku....aku tanya arr camna depa pun bolei diishtiharkan 'pekak kecil'.....depa kata maybe arr coz sebelum ni ada gak yg memang ada family history...ada gak yg x dpt nk terima...salahkan aircond,kata bunyi aircond tuh kuat sgt....tp yg pasti....golongan 'pekak kecik' ni diganggu bunyi henpon senior tuh yg asyik2 dok vibrate ....pastuh bila x bolei focus..kompem la x lei respond.....bolei pulak dok main mesej time dok keja....aduhai...x profesional langsung.....

untuk memastikan tahap pendengaran aku....aku nk wat test lg....huhu...pasnih ada lg kena jd subjek....aku x mo p dah kat senior tuh....kalo pasnih diishtihar 'pekak kecil' jugak...aku terima dengan redha...haha...audio pekak...amek ang....hehe.....

teringat masa aku kena wat clinical kat tasik ttwgsa....ada la sorang pakcik ni....sebelum test,senior tanya la condition n history dia...dia ckp dia ok, no prob at all....in fact, dia kata dia terlebih sensitif dengan bunyi....konon telinga dia hebat arrr.....pastuh time buat test...ada satu test tuh aku kena buat....test tuh,kalo dia dengar bunyi,dia kena tekan something kata dia dengar....time aku buat....byk jugak bunyi yg dia x respond....dlm hati 'biaq benaq pakcik ni,ka aku yg silap'.....coz dia ckp dia sensitif dengan bunyi....pastuh result dia memang fail ar....pastuh dia mcm x puas ati...dia suh senior tuh yg buat coz maybe dia tgk muka aku cam x bolei caya kot.....poodah....pastuh smua masuk test room....depa suh aku buat...so bila buat lg skali.....mmg byk yg dia x respond......aku memang dok tahan nk gelak gila2 dah(x profesional langsung)...haha...memang fail thp merudum.....then depa discuss...how come mcm ni bla bla bla bla...aku blah...yg aku taw...senior tuh ckp, dia da suh pakcik ni p spital or p klinik audio kat kolej aku tuh.....


maybe pakcik tuh dengar suara2 'lain' kot yg manusia biasa x lei dengar...haha nasib ang la pakcik oi (again..so not profesional).....semoga berbahagia....


tp actually...aku cian sgt ngan pakcik ni.....memang la susah bila nikmat sementara yg ALLAH pinjamkan kepada kita ditarik balik.....yes...its not the end of the world BUT once u've owned something, n suddenly it has been grabbed from u.....at the moment, u'll fell helpless, so depress as if u will never have ur normal life anymore.....anyway...anyhow....what u give is what u get(x dak kaitan...lantak lah)......


jgn mudah gelabah...jgn mudah tersungkur......
(simple word of advice from a younger heart)....ek eleh....

No comments: