Thursday, April 30, 2009

akhirnya...

alhamdulillah tanggal 30 april 09 aku dengan rasminya tamat sesi peperiksaan final untuk tahun pertama....bapak seronok...hehe.....ini juga menandakan berakhirnya sesi pengajian aku selama setahun di UKM(KL) ....perasaan??? of ccourse la happy..tp ada gak sedih....actually life as a 1st year student ni x kurang bestnya...hehe...tiap2 mlm ada ja activity kolej yg mcm cacat...and announcement lak cam biasa arr....TO ALL 1ST YEAR STUDENTS,YOU ARE REQUIRED TO BE AT THE HALL SHARP AT....bla bla bla....ATTIRE, CODE 1.....DEMERITE WILL BE .....bla bla bla....kalo 1st year ni, dgq jer ada demerit mcm cacing kena tibai....so nk tak nk kena gak turun....dengan pakaian formal...pergh...rimas....tp aku dgn kengkawan enjoy jer...tp kalo esok tuh ada kuiz....menyumpah jugak arrr....1st year selalu kena jd 'bahan kajian'...bek lecturer or senior....layan jer la.....esok2 kami pulak yg 'mengkaji'....insyaALLAH...

apa lg yg best 1st year ni...org ckp 1st year ni honeymoon...tp smua tuh tipu belaka...1st year pun dah busy...tp tuh normal la....kalo nk senang masuk ja sekolah memandu....senang,tak dak assignment...

per tujuan aku sebenaqnya ni...hehe...mlm ni aku rasa mcm nk muhasabah diri aku....setahun ni apa yg aku dah capai ek....mcm mana aku mula....mcm mana aku bertahan....ades...mcm x caya jer....

aku ingat lg mlm aku nk check result upu...mlm tuh rasa sejuk...suasana yg sungguh hening nan damai...haha....jantung berdetak kencang....walopun aku rasa mcm bolei agak bakal result upu tuh...n bila dah check...alhamdulillah, cita2 aku sejak aku di bangku sekolah lg...akhirnya tercapai....camna aku bolei obses dengan 'telinga' ni....panjang ceritanya....dan untuk pengetahuan....aku bkn obses sgt dengan telinga manusia.....tp aku obses dengan telinga kucen...aku suka tgk telinga kucen yg besar lg mulus....rasa sejuk ja....berangin....hehe...haish panjang ceritanya....mcm mana obses ngan telinga manusia lak pastuh??....lg panjang......malaih la....dipendekkan cerita...alhamdulillah segala 'penderitaan' aku di matrik berbalas.....mungkin betul....dihilangkan sekejap matahari untuk memberi pelangi yg indah...cewah...tp ni baru permulaan....

bila dah dpt twran....memang x lei tido arr....aku ni spesis pelik.....mula2 best...pastu bila pk balik...GILA arr...menakutkan...da sedia ka aku ni??? perangai pun still x snunuh agi....ditambah pulak...tmpat belajaq aku jjjjjjjjjaaaaaaaauuuuuuuuhhh....risau sangat ni....kalo matrik dekat changlun tuh pun aku da mcm 'hilang pedoman'......aiyak.....DIE.....memang aku rasa azab jugak ar pk menda ni....kwn2 aku yg lain mungkin kurang bernasib baik mcm aku.....tak dapat apa yg dhajatkan....bila pk menda ni...rasa mcm hamba x bersyukur pulak...haish....penin2.....ibu n abah??? kompem la halau aku suh p belajaq.....bahasa baiknya.....menggalakkan aku la......

ibu n abah aku seronok kemain...depa lak lebih2 dari aku....yg aku ni...dok carca marba lg....hehe....n finally i've made my mind...go for it (memg x dak backup plan pun).....dis is what i've been dreaming of....memang aku rasa ni berat sangat....dlm otak aku...aku nak tp aku tak nak...susah kan??

PENGAKUAN: sebenarnya aku gila takut nak merantau jauh dari rumah....yer arr....haru skit aku ni....aku rasa time matrik la plg byk aku nyusahkan orang.....nyusahkan ibu abah aku....dengan perangai x snunuh a.k.a manja tahap berlebihan.....yer arr...ank sulung kan...hehe

sebelum pergi, aku jumpa sedara mara...minta restu kononya....ada yg mngucapkan tahniah....ada yg mcm tak caya....tak kurang jgk yg memperlekehkan matlamat mulia aku ni....beranggapan, apa la sgt setakat p belajaq pasai telinga ni...menda kecik ja...nak belajaq sampai 4 tahun....buang masa....aku maleh nk layan...tak kurang jugak yg bet aku akan balik penang lepas minggu orentasi...yg tuh aku join sekaki...hehe.....ibu ngan abah aku bet aku akn balik setiap 2 minggu mcm matrik....tuh pun aku ada t'pk....hehe.....

as time goes by....now here i am...sitting here...writing dis entry after a year....mungkin bg sesetengah org, akn ckp...menda la dia ni...baru setahun pun dah kecoh....tp bg aku....ni satu perkara yg besaq.....aku x setabah org lain,x secekap org lain dlm mengurus diri sendiri...tahap kebergantungan aku dengan ibu abah aku sangat tinggi....nak p KL pun abah aku yang kena pack barang.... profound mengada disorder.....huhu....

setahun ni...byk yg aku belajaq...berdiri ats lu sndiri punya kaki is one of them....aku belajaq jgn balik kerap2...perabeh duit biasiswa...bek p umah sedara, mkn free, jimat duit ( uish x seterok ni)....lebih byk besabaq....jgn cepat gelabah.....kena belajaq juga percaya dekat org lain....ilmu untuk hidup....alhamdulillah kat sini aku lebih disiplin dlm mengurus masa.....insyaALLAH seimbang kot....task yg ter'missed' aku akn qada balik...lantak la kalo sampai x tdoq pun....supaya tak tensyen....kalo tensyen mula arr nk buat muka org tak dak masa depan....


ok now, how to end dis...hehe...td pas abeh exam....kami pakat2 p main boling...ades budak2 ni (tmasuk aku) ....sukko tak hingat dunia....esok kwn2 aku da start balik umah...aku kena tunggu sorang budak ni coz da janji....tak per....cuti panjang....hehe.....tp kwn2 buat surprise party yg 'fuyoo surprisenya'....hehe...anyway..thanks a bunch...da cake was awesome....n part nyanyi tuh....jgn buat dah....bikin wa malu sebagai seorang manusia...hehe.....hish tak dak pragmatic langsung hangpa ni.....pastuh nk balik kolej....dlm monorail...Ya ALLAH, penuh dengan manusia, berbagai bentuk, pelbagai ragam....dengan tak semena2 aku teringat selsema babi (per kaitan??)....

moral of the story : lu pk la sendiri...hehe...

ni antara activity sepanjang tahun ar.....bukan semua....skit2 jer........


2 comments:

coklat said...

jd bdk 1st year mmg best...tp mencabar pn ad gak..hehehe..yg paling best leh bermanja2 ngan lecturer...hahaha...jgn jelous...tahniah la coz berjaya habiskn 1st year..tp ingt jgn mudah berpuas ati ngan apa yg kite dpt...usaha lebih lg..smg dpt result yg cemerlang n slmt mnghadapi 2nd year........

scr said...

insyaALLAH...thanks coklat....suka hati dpt berjumpa dgn kamu...miss da study week time...study mcm gila...jd org gila...hehe