Saturday, May 2, 2009

ibu....rindu...

Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!
Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang ..ibu

Bila nak bermanja... aku dekati ibu
Bila nak bergesel... aku duduk sebelah ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu
Bila nakal, yang memarahi aku... ibu
Bila merajuk... yang memujukku cuma..ibu
Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..ibu
Bila takut... yang tenangkan aku.. ibu
Bila nak peluk... yang aku suka peluk..ibu

Aku selalu teringatkan ..Ibu
Bila sedih, aku mesti talipon... Ibu
Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu... Ibu
Bila bengang..
aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. "ibuuuuuuuuuuuuu! "
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu

Bila nak exam, orang paling sibuk juga Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila ada masalah, yang paling risau....
Ibu


Sedih mengenangkan ada yg sanggup meninggikan suara kepada ibu mereka....

syurga di bawah tapak kaki ibu...ni bukan ibu aku...

Buat ibuku Sukarseh Zainal Abidin....anak2 mu sangat menyayangimu....(Sakinah, Ikhlas, Ammar)...abah pun sayang gak...hehe

5 comments:

hentian said...

insyaallah, aku akan balik ziarah mak yg kini lumpuh separuh badan.

Ijat (bukan nama sebenar) said...

yer2..amik la...

scr said...

insan marhaen - semoga semuanya baik2 belaka..insyaALLAH

coklat said...

selamat ari ibu...hehehe....

scr said...

coklat - jgn wat haru kat sini...aku bukan ibu lg....muahaha.... i know who u r...hehe...welcome to my blog...