Monday, January 19, 2009

ini sudah lebey....

sapa cakap org tua2 mcm tok aku tuh baik....mana da...smua tuh taik lembu belaka....td aku bru chat dengan kwn aku...dia tengah practikal kat koperasi...dia ckp gila boring...tp ada sorang makcik cleaner....yg amat ramah tamah....tersangat la ramah....pastu dia ckp makcik ni selalu crita pasai famili aku....WAT THE HECK......dengan tak semena2 telinga aku jd panas....serius tak tipu.....kwn aku ckp la...dia taw semua pasai famili aku...smua anak tok aku dia kenai,siap dengan cucu lg...aku tak heran la sebab makcik ni pun memang org asal sg ara....aku tanya la,depa sembang apa...kwn aku cakap dia dok crita pasal mak sdara and pak sdara aku smua ....dan dengan baik hatinya jugak, makcik tuh tolong update kan kwn aku...dia ckp makjang n pakcik aku baru meninggal...kwn aku dah taw sbenaqnya....dia taw aku blajaq katna...amek course apa...aku cuti ari tuh pun dia taw brapa hari.....(dahsyat gla observation dia...rajin tol)

dan yg paling aku tak leh terima...dia cakap anak ibu aku ada 3...tp sorang ja bolei pakai....aku tak sampai hati nk tulis apa dia kata....sebelum ni pun adk aku ada ckp yg makcik ni slalu marah2 dia.....selamat kwn aku ni kwn agak baik.....dia jenis syap n dia ni memang tak suka amek taw hal org....cuma yg aku tak paham napa subjek keluarga aku yg makcik ni dok crita...dlm byk2 isu,famili aku gak jd pilihan....ini sudah lebey...


sedih sangat2....aku tak sampai hati nk bgtaw ibu aku becoz aku taw...kalo ibu taw...kompem mengalir air mata seorang ibu yg amat lembut hatinya...yg plg sedih,mak cik tuh bukan famili aku, so napa sibok2 nak amek taw hal org....aku taw la ank dia da besaq,keja baguih....bolei bawak lori lg (hebat tuh,ampa bolei bwk lori ka)...tp aku kenai adik aku...dia jenis orang yg dlm dunia dia sendiri...mungkin adik aku tak pandai mcm org lain(mcm ank makcik tuh) tp adik aku tak penah kaco orang(especially makcik tuh) and tak penah tinggi suara kat ibu n abah aku(dengan makcik tuh lg x penah)....aku taw adik aku mempunyai cita2 yg besaq...tp dia tak yakin pd diri sndiri....aku selalu jugak nasihat adik aku untuk usaha lebih sikit...jawapannya 'insyaALLAH, kakak bukan tak taw orang ni mcm mana'...sedih jugak....aku tahu adik aku seorang yg lembut,perahsia dan amat sensitif...tahap keyakinan dirinya amat rendah...tp sebagai manusia biasa...adik aku ada kelebihan dia yg tersendiri....


kompleksnya mentaliti manusia...untuk makcik tuh(yg tak mungkin akan baca post ni)...bwk2 la bertaubat....famili aku memg hormat ngan makcik tuh...dan kami tak penah pun kecoh pasal famili dia nk gado ka nk cerai ka nk tuntut harta ka...so plz..mind ur own business...ibu dan abah aku dah berusaha untuk memberi yg terbaik untuk kami semua...tak perlu ada anasir2 lain yg nk komen dan exklusifkan famili aku.....


untuk makcik tuh TERIMA KASIH LA BYK2.....cuci lantai baik2....licin tuh....
jatuh susah...kena p mlawat...kena beli buah epal.....(ini satu peringatan bukan doa untuk makcik tuh)


nanti raya JEMPUT(tolong baca dengan nada sinis) mai umah
...bolei taw lg byk cerita....pastu bolei share satu sg ara...



pantang tok nenek aku tol kecoh2 hal peribadi......

3 comments:

ARIFF BUDIMAN said...

Masyaallah. Sabaq kinah sabaq. nanti balik kita cerita panjang. Pkjang teringin nak dengaq juga. Sapa mangkok ayun tu

pulasan007 said...

keh3...jom boh lintah kt mulut makcik tuh.kot2 bleh jd baik

bearcat said...

rileks la kinah.
mulut tempayan boleh tutup.
mulut makcik tu tak leh tutup....pelempang Jepun ja sedas dua.

tak pun cuci mulut dia dengan clorox dan mop yang dia cuci lantai...

aku rasa aku tau sapa makcik tu hehe.